اطلاعات جدید GTA V

اطلاعات جدید GTA V

این وبلاگ با مطالب به روز و تازه از GTA V شما را دعوت می کند.
اطلاعات جدید GTA V

اطلاعات جدید GTA V

این وبلاگ با مطالب به روز و تازه از GTA V شما را دعوت می کند.

*نقد و بررسی GTA V*

نقد و بررسی GTA V
و این هم پنجمین نقد و بررسی از یک وبسایت معتبر که در پست ثابت گفته میشه در GTA-KAM قرار گرفت.
هنوز آخرین نقد نیست!
ادامه داره...

Grand Theft Auto V 250px-Grand_Theft_Auto_V

  • سازنده : Rockstar North
  • ناشر : Rockstar Games
  • سبک : اکشن ماجراجویی، دنیای باز
  • تاریخ انتشار : Sep 17 2013 (شهریور 26)
  • پلتفرم : X360, PS3

بعد از گذشت چند سال و خماری کشیدن یه سری از گیمرهای عزیز! بالاخره بازی مورد انتظار و محبوب دل ها GTA V منتشر شد! و بعد از گذشت چندین روز از انتشار این بازی، هم اکنون شما را به خواندن نقد و بررسی از این عنوان دعوت میکنیم.

gta-v-5-gamerha

از اون ماشین هایی که خیلی دوست داریم! و مایکل عزیز که داره فرار میکنه! :ی

بازی شروع میشود و شما خود را در شهر Los Santos برگرفته از Los Angeles میابید؛ شما به همراهی سه شخصیت اصلی بازی یعنی مایکل، فرانکلین و تروور دست به سرقت میزنید و در این بین بعد از رخ دادن یه سری اتفاقات این شخصیت ها از هم جدا میشوند و مایکل و فرانکلین فکر میکنند که تروور در این ماجرا کشته شده است و تروور که در جایی دیگر مشغول زندگی و خوشگذرانی خود است نیز فکر میکند که مایکل او را فراموش کرده است و به نوعی او را پیچونده است؛ داستان بازی در ابتدا پیچیدگی خاصی ندارد اما هر چه که بیشتر بازی میکنید، متوجه داستان گیرا و جذاب GTA V خواهید شد. در بازی همانطور که گفته شد سه شخصیت اصلی وجود دارد که هر کدام از آن ها اخلاق، رفتار و زندگی خودشان را دارند؛ مایکل فردی به قول معروف باکلاس و پول دار است، اما او در زندگی خود مشکلاتی با همسر و خانواده اش دارد و خیلی هم سعی و تلاش میکند که مشکلات را رفع کند و زندگی خوبی داشته باشد و یکی از دلایل مهمی که او به سمت خلاف کشیده شده است همین است!
فرانکلین شخصیتی جالب و دوست داشتنی دارد، او برخلاف مایکل از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیست و در پایین شهر (!) زندگی میکند، فرانکلین عاشق دختری است که برای بدست آوردن او هر کاری میکند و میتوان تنها دلیل روی آوردن فرانکلین به خلاف را همین دختر دانست ( البته جدا از مسائل دیگر! )؛ در کل مایکل و فرانکلین یکی از بهترین روابط را با همدیگر دارند و مکمل خوبی برای یکدیگر هستند تا جیب مردم را خالی و بانک ها را سرقت کنند و تیپ بزنند و پز بدهند!

gta-v-3-gamerha

مایکل؛ شبی در Los Santos؛ فکر کردن به زندگی و آینده ای نزدیک …؛

تا اینجا کمی با دو شخصیت مایکل و فرانکلین آشنا شدید و حال میرسیم به شخصیت دیوانه و مجنون بازی (!) یعنی تروور :ی .
تروور شخصیتی پیچیده و عجیب دارد، او آدم ها را همینجور الکی میکشد و کلی هم حال میکند، جیب ملت را خالی میکند و فریاد میزند، کارهای چیزدار میکند و باز هم فریاد میزند! در کل میتوان گفت شخصیتی مجنون است؛ زندگی او خلاصه میشود به اذیت و ازار مردم و خوشگذرانی های شبانه و رالی با دوستان! او در زمینه مبارزات مهارت خاصی دارد و کار با تفنگ را نیز بخوبی بلد است.
راک استار این سه شخصیت را با اخلاقیات متفاوت که برگفته از سه دسته متفاوت مردم است خلق کرده تا شما را هرچه بیشتر در بازی سرگرم کند؛ شما در GTA V قادر خواهید بود هر لحظه و در هر مکان بین این سه شخصیت سوییچ کنید و به عنوان مثال از زندگی مایکل بروید به زندگی فرانکلین؛ نکته جالب اینجاست که حتی بعد از اینکه شما شخصیت خود را عوض میکنید، دو شخصیت دیگر که در سلطه شما نیستند نیز به زندگی خود ادامه میدهند و کارهای روزمره خود را انجام میدهند.

gta-v-4-gamerha

تروور؛ دیوانه و روانی؛ موجودی عجیب و غریب و البته مجنون! :ی

GTA V دارای بخش های متنوعی جدا از بخش داستانی است؛ در بازی شما شاهد اخبار، روزنامه ها، مجلات و غیره خواهید بود، مسائل 30 یا 30 نیز همراه شما خواهند بود و سردسته آن ها کارهای چیز دار و کلاب های شبانه! همچنین شما در رادیو نیز خبرهای روزمره را میشنوید و جالب تر اینکه به عنوان مثال شما به فلان بانک دستبرد زدید و همان روز در رادیو خبر دزدی خود را خواهید شنید ( البته شنیدن اینجور اخبار به دقت شما نیز ربط دارد. )؛ در هر لحظه از بازی که سوار بر ماشین یا موتور خود هستید میتوانید از بین شبکه های رادیویی، شبکه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و موسیقی های زیبایی را در حین رانندگی بشنوید. افکت های صوتی استفاده شده در بازی همگی و همگی خوب کار شده اند و بازی را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک میکنند.
GTA V به شما به عنوان یک گیمر این قابلیت را میدهد که در بازی زندگی خود را بکنید، لباس مورد علاقه خود را بپوشید، مدل مو و تتوی مناسب خود را داشته باشید، وسیله نقلیه خود را داشته باشید و حتی میتوانید برای خود موبایل بخرید و آن را بفروشید. مواردی که ذکر شد همگی شاید بتوانند 10 درصد از دنیای عظیم موجود در GTA V را وصف کنند.

gta-v-1-gamerha

فرانکلین؛ به یاد خاطرات گذشته و CJ؛ درگیری با پلیس و کاورگیری …؛

بازی دارای مراحل مبارزه ای و تیراندازی نیز است، اما در این نسخه نسبت به نسخه های قبلی GTA پیشرفت های قابل توجهی دیده میشود؛ شما میتوانید در اینجور مراحل در پشت وسایل متفاوت با حالاتی متفاوت سنگر بگیرید و از خود محافظت کنید، با اسلحه های موجود در بازی که تنوع خوبی هم دارند دشمنان خود را بکشید و پیروز میدان شوید.
مراحل سرقت از بانک و یا مکان های دیگر هم بخوبی طراحی شده اند، شما پس از کشیدن نقشه ای درست و حسابی با گروه خود به سمت مکان مورد نظر حرکت میکنید و سرقت را آغاز میکنید؛ روش های دزدی نیز در بازی بسیار است؛ جدا از مسائل مربوط به سرقت و دزدی شما میتوانید فردی متعادل باشید و پول خود را از تجارت بدست بیاورید ( البته کمتر کسی در بازی از این روش استفاده میکند! ).

gta-v-2-gamerha

تروور جون به همراه موتورش و به ملکوت اعلی پیوستن فرد رکابی پوش! :ی

قبل از انتشار GTA V راک استار در مورد گرافیک بازی اینگونه اعلام کرد که بازی دارای گرافیک و فیزیک خوبی میباشد که میتواند براحتی از تمام قدرت کنسول استفاده کند و هم اکنون که بازی منتشر شده است این حرف به واقعیت پیوسته است؛ GTA V دارای گرافیک کاملا قابل قبولی است و بهترین گرافیک در بین نسخه های قبلی خود دارد و حتی از خیلی بازی ها بهتر است. نورپردازی بسیار خوب است و وقتی که شب فرا میرسد این عمل به اوج خود میرسد. طراحی وسایل نقلیه و فیزیک آنها بسیار خوب از آب درآمده است. هر وسیله نقلیه بسته به نوع و مدلش، آسیب پذیری متفاوتی دارد و این موضوع یکی از نکات مثبت GTA V است. البته در بازی یه سری باگ های ریز و درشت نیز وجود دارد و در این بازی با توجه به ویژگی های مثبت گسترده اش میتوان به راحتی از کنار باگ هایش گذشت و اصلا آنها را در نظر نگرفت.

gta-v-6-gamerha

این سه نفر؛ فرانکلین، مایکل و تروور عزیز!

GTA V به شما دنیایی باز با قابلیت های فراوان میدهد، به شما این امکان را میدهد که در دنیای مجازی زندگی کنید و به تجارت بپردازید؛ دوستانی که دوستدار سبک دنیای باز هستند و همچنین عناوین قبلی این بازی را تجربه کرده اند، به هیچ وجه GTA V را از دست ندهند. همچنین تمامی این مسائل در GTA Online به اوج خود میرسد و شما را به عنوان یک گیمر ساعت ها سرگرم میکند.
ممنون راک استار …؛

ارزش گذاری

گیم پلی - 10
گرافیک - 10
صدا - 10
داستان - 10
نوآوری - 10
جذابیت - 10
ارزش تکرار - 10

10

فوق العاده

خلاصه: GTA V عنوانی سراسر انگیزه و متفاوت است؛ این بازی میتواند با استاندارد ها و آرمان های جالب مخصوص به خودش شما را ساعت ها سرگرم کند و تجربه ای شیرین به زندگی گیمری شما بی افزاید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.